.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واردات برنج سبب كسري توليد مي‌شود

عضو هيئت علمي موسسه تحقيقات برنج كشور گفت: بسته‌بندي برنج ايراني بايد مدرن‌سازي شود در حالي كه هنوز با فرهنگ بازاريابي 100 سال گذشته به بازار عرضه مي‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، غلامرضا خانكشي‌پور يكي از دغدغه‌هاي توليدكنندگان را واردات برنج دانست و افزود: واردات محصول كشاورزي به ويژه برنج در كشورمان سبب كسري توليد مي‌شود.
وي ادامه داد: اگرچه ميزان واردات برنج در كشور مورد نقد است ولي اگر بيشتر از نياز، واردات برنج داشته باشيم بدون ترديد بازار برنج دچار مشكل خواهد شد.
خانشكي‌پور با بيان اينكه واردات نمي‌تواند تبديل به يك دغدغه طولاني شود، اظهارداشت: تجارت جهاني برنج به دليل اينكه كمتر از چهار درصد چرخه صادرات و واردات يعني حدود 16 ميليون تن را به خود اختصاص مي‌دهد، دچار چالش و شكنندگي شده است.
وي با بيان اينكه ذخاير برنج در پنج سال گذشته در جهان با كاهش روبه‌رو بوده است، اذعان داشت: مصرف برنج به دليل افزايش جمعيت در جهان رو به رشد است به همين منظور چشم‌انداز جهاني برنج در پنج سال آينده، نبود برنجي براي فروش در جهان خواهد بود.
عضو هيئت علمي موسسه تحقيقات برنج كشور افزود: به اين ترتيب كشورهاي توليدكننده برنج عمدتا خود براي مصرف به برنج نياز خواهند داشت و در حال حاضر دغدغه اصلي در كشور، افزايش توليد و خودكفايي در برنج است.
وي سياستگذاري و اجراي همسو در بخش تحقيقات، اجرا و بهره‌برداران را براي افزايش توليد برنج در كشور مهم خواند و تصريح كرد: برنامه‌ريزي براي كاهش هزينه توليد و افزايش درآمد كشاورز از برنامه‌هايي است كه بايد گسترش يابد.
خانكشي‌پور استفاده از كشت دوم را معيار اصلي براي افزايش درآمد كشاورزان و گسترش كشت برنج هيبريد (ارقام پرمحصول) دانست.
وي الزامات اصلي براي نيل به خودكفايي برنج را تحول بازاررساني محصول از شرايط سنتي به بازاريابي مدرن (بازار رساني مدرن)، تبديل و بسته‌بندي مناسب، تطبيق محصول داخلي با توضيحات روي بسته‌بندي، سلامت در عرضه محصول و تحرك بازاريابي عنوان كرد.
كارشناس اقتصادي موسسه تحقيقات برنج كشور با بيان اينكه در حال حاضر قيمت برنج در بازار به نظر معقول و متعارف است، اظهار داشت: در دولت نهم براي نخستين بار برنج در دست توليد كننده گران شد و واسطه ضرر كرد و در حال حاضر توليدكنندگاني كه قصد تجارت و يا گران‌تر فروختن برنج خود را داشته‌اند با مشكل روبه‌رو شدند.
خانكشي‌پور دلايل افزايش قيمت برنج داخلي و ارزان بودن برنج خارجي هنگام خريد را كيفيت بالاي برنج داخلي دانست و اضافه كرد: برنج با ديگر محصولات كشاورزي متفاوت است و گران شدن برنج خارجي موجب گران‌تر شدن برنج داخلي شده و برنج ايراني به دليل كيفيت بالا با قيمت بيشتر و بالاتري فروخته مي‌شود.
وي تاكيد كرد: آموزش و ترويج كشاورزي بايد به گونه‌اي انجام شود كه كشاورز در زمان برداشت محصول قسمت خوب را براي بذر سال آينده انتخاب كند ولي متاسفانه به دليل تنبلي كشاورز و يا نداشتن اطلاعات كافي اين كار انجام نمي‌شود.
عضو هيئت علمي موسسه تحقيقات برنج كشور توليد سنتي برنج را به صلاح ندانست و خاطر نشان كرد: به دليل سنتي كار كردن كشاورزان، فرآيند توليد نيز سنتي خواهد بود به همين منظور كارخانه‌دار و تاجر هم سنتي عمل مي‌كنند كه در اين راستا برنامه‌ريزي‌هايي نيز انجام مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.